Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41o30k64o37u76n 20V62l39a34d90i18m46i73r 8492628199618

Zaujal mne pozadavek na maximalne 17 minut vypadku proudu za rok. V zapadoceskem kraji jsou v soucasne dobre osmihodinove vypadky proudu nekolikrat do roka. A na dotazy CEZ odpovida, ze je to v vsouladu s energetickxm zakonem.

Kde asi soudruzi udelali chybu?

0/0
28.3.2016 11:08

P34e27t96r 28N66e56j74e14d43l24ý 3373423728250

Tady to chce trochu opatrněji přistupovat k těm výsledkům. Z podkladů McKinsey jsem nevyčetl o jaký konkrétní parametr se jedná. Jsou totiž přesně definovány a počítány. Může se např. jednat o tzv. Index průměrné doby přerušení dodávky (SAIDI – System Average Interruption Duration Index), což je průměrná doba přerušení vztažená k celkovému počtu odběratelů během sledované doby.

Pokud se skutečně jedná o tento parametr, tak konkrétní zákazník, lokalita, region může mít v průběhu roku výpadky mnohem delší, nicméně po přepočtu na všechny odběratele vyjde uvedená hodnota. Konkrétní statistiky neznám, ale jsem si téměř jist, že k delším výpadkům dochází i v Německu a že poměry v ČR jsou zhruba srovnatelné jako v DE:-)

0/0
28.3.2016 11:48

V52o43k67o28u51n 26V76l15a76d46i89m34i18r 8302248159508

Jist si muzete klidne byt. Ja vam mohu jen odpovedet, ze na vsech 6-ti bydlistich v BRD jsem za 40 let nezaregistroval jeden jediny vypadek. Pokud nejaky byl, musel trvat maximalne nekolik mikrosekund, ze na nej nestacila elektronika v domacnosti zareagovat.

0/0
28.3.2016 13:11

P91e57t95r 56N54e29j24e73d72l88ý 3323433958340

Budiž. Uznávám, že vlastní zkušenost je relevantní argument z vašeho osobního hlediska, nicméně statisticky bych to porovnání ČR vs DE neviděl tak propastně rozdílné. Nicméně, jak jsem řekl, nějakou statistiku, navíc třeba regionální za západní Čechy nemám k dispozici, takže těžko soudit...

0/0
28.3.2016 17:02

J96a60n 74V64e13s15e30l21ý 5924843292501

SAIDI pro ČR je asi 5x horší než v DE. Ale zase 2-3x nižší než v USA.

0/0
29.3.2016 18:35

P59e37t41r 48N54e88j37e72d45l83ý 3763683968240

V tom případě tedy musím konstatovat, že můj pocit tedy nebyl zcela správný. Měl jsem osobně představu, že se ČR vejde cca do 2-násobku. Můžete mi dát odkaz na zdroj? Díky.

0/0
30.3.2016 11:15

J53a54n 77V36e53s70e79l22ý 5924733422641

Tak jsem se taky spletl, ČR je asi 8x horší než Německo, 2x lepší než USA opravdu je:

http://www.ceer.eu/portal/page/portal/EER_HOME/EER_PUBLICATIONS/CEER_PAPERS/Electricity/Tab3/C13-EQS-57-03_BR5.1_19-Dec-2013_updated-Feb-2014.pdf

http://energytransition.de/2014/10/germanys-energiewende-clean-and-reliable/

0/0
30.3.2016 18:30
Foto

J21i98ř30í 79H64e21r36m14á68n86e41k 4346432422150

Já to řeknu stručně. Německo si nadělalo do bot.

Zlatá Francie. Neexperimentuje.

Frau Merkel je nevypočitatelná jak v energetice, tak s migranty.

+1/0
27.3.2016 17:04

R32a87d22i83m 16P66o88l61á74š42e65k 9416583699479

Může to mít jednu výhodu. Německo můžeme dohonit třeba za 5 - 10 let a ne za 50.

Akorát z toho vyplývá jedna špatná a jedna dobrá zpráva.

Špatná v tom, že jak začneme Německo platově dohánět, stane se neekonomické u nás vyrábět levné komponenty právě pro Německo i jiné západní země EU. Ty fabriky se od nás přestěhují někam dál na východ a lidi v nich si budou muset hledat jinou práci.

Dobrá v tom, že jak zmizí ty výrobny levných komponent pro výrobky, které se kompletují mimo naši republiku, obvykle v Německu, zmizí vývoz těch finančních hodnot z republiky, které lidi v těchto fabrikách na našen území vytvoří svou prací, ale které se realizují až při finální montáži hotového výrobku vysokou marketingovou prodejní cenou třeba v tom Německu za výrobek značky Made in Germany. Pokud se u nás místo těch výroben komponent bude něco vyrábět, budou to výrobky prodávané pod značkou Made in Czech republik a tudíž veškeré peníze za takový výrobek skončí u nás v ČR.

0/0
27.3.2016 17:41

J43i67ř15í 88S76t37r52ž64í29n64e42k 3925548656239

Dohnat a předehnat zlé kapitalisty, to mi připomíná éru komunismu a jak to dopadlo.

Celá teorie o tom, že se změníme jednoduše z montovny na dodavatele zřejmě špičkových koncových technologií je poněkud naivní ("bude se něco vyrábět" :-)).

+2/0
27.3.2016 21:16

P53e91t20r 64N57e33j79e89d35l97ý 3323463548460

Já bych to rozlišoval. V oblasti jaderné energetiky byla A. Merkel dlouhou dobu pod tlakem svých poradců, kteří ji informovali o tom, že rozhodnutí její tehdejší vlády o prodloužení provozu JE do 2032-2035 je krajně nepopulární a politicky ji to poškozuje. No a po Fukušimě bylo zcela zřejmé, že zelení rozpoutají ve sdělovacích prostředcích hysterickou kampaň (ta se ostatně již rozbíhala), takže rychlým odstoupením od JE vzala svým politickým oponentům vítr z plachet a zřejmě si zajistila politické přežití. Z hlediska vrcholového politika asi není co řešit...

V případě migrační krize nevěřím, že by ji tým poradců poradil špatně, jsou to profíci. Podle mého své rozhodnutí šířeji nekonzultovala a jednala pod tlakem aktuálních emocí a ostatně i svého osobního přesvědčení. Víte, že její otec byl pastor? Nicméně dopady migrační krize budou v DE zřejmě řešit ještě za 30 let...

+1/0
27.3.2016 19:56

J97i79ř76í 43S30t52r73ž29í53n65e76k 3785338926289

Možná by bylo přínosnější a zajímavější podívat se nezaujatě na zvolenou energetickou koncepci některých evropských států z pohledu nikoliv politických, ale ekonomických parametrů. Nevím, zda si to ale můžete ze své posice dovolit.

+1/0
27.3.2016 21:28

P73e72t43r 95N61e88j73e30d92l22ý 3243633768780

Ale jistě, ekonomika je obsahem připravovaného dílu III, který bude příští týden. Zatím mohu nabídnout pouze verzi z 9/2014 (http://nejedly.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=427307), nicméně zásadní závěry jsou obdobné jako v předchozím vydání..

0/0
27.3.2016 22:05

Z90b54y90n97ě27k 31H84l64á58s33n22ý 3484347485549

Nějaký argument pro ten mínus by nebyl? Mám na mysly příspěvek níže. :-)

0/0
27.3.2016 22:15

P86e77t98r 85N70e61j34e88d50l92ý 3573343588820

Teď nevím, na pana Stržínka to zřejmě směřováno není. Ale já jsem (-) nedal:-) Nicméně komentář k vašemu příspěvku jsem před chvílí zadal.

0/0
27.3.2016 22:28

Z31b16y88n95ě49k 62H20l85á80s15n71ý 3424197245209

Bylo:-)

0/0
27.3.2016 23:02

J82i22ř64í 34S75t16r43ž24í76n16e27k 3655658496149

Mínus se týkal vašeho názoru, že skončí dotace OZE.

Při současném trendu zvyšování podílu OZE, souvisejících problémech s přenosem a hlavně regulací a případnou akumulací, to asi nelze ani při velkém optimismu předpokládat, spíše naopak.

0/0
27.3.2016 22:29

Z69b96y36n80ě36k 26H33l52á83s85n43ý 3104957935249

Omyl, v Německu se to už láme. Jednak se začíná blížit konec těch prvních , drahejch, a Potom, Němci je pořád snižují.

0/0
27.3.2016 22:58

J38i52ř20í 77S67t79r91ž98í82n76e86k 3905228896329

Jak jsem psal, není to jen o panelech.

0/0
27.3.2016 23:16

P95e54t46r 75N45e74j16e37d86l92ý 3593693808480

Omyl na základě čeho? Já bych tak optimistický zdaleka nebyl, alespoň tedy v horizontu do 2020. Díl III se mimo jiné bude věnovat vývoji příspěvku na OZE, který letos dosáhl doposud maximální hodnoty 6,35 ct/kWh a McKinsey hodnotí dosažení cílů v tomto indexu jako "nerealistické". A. Merkelová svého času prohlásila, že nepřekročí 3,5 ct/kWh (to je mimochodem cílová hodnota 2020), což má ale teď každodenně na talíři, takže spolková vláda je na prognózy další vývoje poměrně skoupá.

0/0
27.3.2016 23:17

Z41b15y46n30ě61k 76H73l55á86s81n34ý 3774967535149

Jsem na tabletu, tak nemůžu moc googlovat, ale neni náhodou na letošek o 0,00nic méně než loni? Já jsem to totiž zaznamenal v tisku s tim, že vrcholu bylo dosaženo. Ještě jsem si řikal, proč to víc neslavěj. :-)

0/0
27.3.2016 23:47

Z49b35y21n61ě61k 88H87l63á29s57n49ý 3314257335849

Tak jsem to dohledal a máte recht, pořád to leze nahoru. Nevím co jsem to teda tenkrát četl, musím prolézt v práci historii a snad to najdu. :-)

0/0
28.3.2016 0:05

P17e19t20r 59N51e71j49e70d59l22ý 3573493678630

Domnívám se, že to může mít souvislost s tím, že loni byl mírný pokles na 6,17 ct/kWh, což bylo mohutně oslavováno.

Jinak historii EEG-Umlage (příspěvek na OZE) najdete např. zde: (http://de.statista.com/statistik/daten/studie/152973/umfrage/eeg-umlage-entwicklung-der-strompreise-in-deutschland-seit-2000/)

Přeji dobrou noc, dnes končím

0/0
28.3.2016 0:16

Z51b66y76n62ě33k 47H67l47á18s29n58ý 3524507275719

Nojo, tak už je v čudu další rok, to bude ono. ;-D

0/0
28.3.2016 7:51

Z22b54y58n32ě11k 73H24l66á47s11n41ý 3984637605489

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/152973/umfrage/eeg-umlage-entwicklung-der-strompreise-in-deutschland-seit-2000/

0/0
28.3.2016 0:12

J13i49ř30í 98S77t89r71ž68í90n84e27k 3695118906109

Mínus byl za váš názor, že skončí dotace do OZE.

Vzhledem k nastavené koncepci zvyšování podílu OZE a navazující problémy s přenosem na větší vzdálenosti, s regulací a nezbytnou akumulací, která je zatím velký problém, lze očekávat spíše vyšší náklady než v současnosti.

0/0
27.3.2016 22:41

J97i30ř32í 97S46t66r97ž27í65n89e37k 3105398606909

Omlouvám se, nejdříve se nezobrazila moje odpověď, tak je to zdvojené.:-)

0/0
27.3.2016 22:44

Z48b13y86n68ě25k 19H31l51á48s80n49ý 3854667465839

O tom, kdo si nadělal do bot si povíme tak za deset let, až se opravdu začnou likvidovat staré atomové elektrárny. Kolik to bude stát, toho se totiž ani Němci nemůžou dopočítat. Že to bude minimálně 100 miliard je jisté, Provozovatelé si daly stranou podle zákona asi 40, ovšem nikdo neví kam. Takže zatím to vypadá, že až skončíme s dotováním OZE, začneme si platit likvidaci atomovek. No a při počtu starých elektráren ve Francii, jsem opravdu zvědavej, jak budou likvidaci řešit tam. :-/ A pak tu ještě máme ten opravdu zářivej jadernej odpad a Nerudovskou otázku.

0/−1
27.3.2016 21:28

P14e22t74r 46N13e21j75e65d23l81ý 3153323638190

Ano, to je skutečně otázka do pranice. Problém je v tom, že v DE tisku jsou k dočtení dost divoké spekulace a není problém se dopídit různých "studií", které uvádějí astronomické sumy. Takže zatím si každá strana argumentuje se svými čísly...

Podle mého následující článek odráží reálnou situaci, takže já osobně doporučuji (http://oenergetice.cz/nemecko/nemecko-cast-nakladu-na-likvidaci-jaderneho-odpadu-by-mohla-pripadnout-na-danove-poplatniky/). Mě v tom článku zaujala následující info: "Německý ministr hospodářství a energetiky Sigmar Gabriel zprávu Der Spiegel nazval „nezodpovědnou spekulací“ a řekl, že rezervy „zcela odráží náklady“.)

Takže, uvidíme až se ten proces skutečně rozjede...

0/0
27.3.2016 22:20

Z50b89y42n18ě10k 46H23l82á42s75n90ý 3754787835269

Gabriel je typický socan, slíbí, že poplatník nepřijde zkrátka, ale protože rádi vládnou se zelenejma, tak těm to potom hoděj na hrb. Na jednom se shodnou všichni, teda kromě Gabriela, těch 40 miliard nebude zdaleka stačit. A k do teda zbývá? :-)

+1/0
27.3.2016 22:49

P96e80t40r 79N81e84j24e34d91l56ý 3793713468720

Tak realita je obecně taková, že vždy spolehlivě zbyde daňový poplatník, a to samozřejmě i v případě OZE:-).

Nicméně podle mého názoru to nyní není politický problém, ale problém kvality a relevance informací. Jsou samozřejmě k dispozici studie a odhady, jelikož Němci mají s likvidací starších jad. zařízení dost zkušeností i z minulosti, včetně ekonomických dopadů - přesto jsou odhady likvidace JE diametrálně rozdílné, podle toho, kdo studie zpracovává resp. platí... To by byla nekonečná diskuze...

Já ale spíše vidím pragmatickou rovinu. Provozovatelé JE např. chtějí vytvořit konsorcium na likvidaci JE (jedna z možných variant) a sdružit svoje kapacity, know-how, lidí => snížení nákladů.

Stejně jako se jakákoliv průmyslová aktivita realizovaná ve větším měřítku a s koncentrovanými kapacitami zlevňuje, tak to bude i v tomto případě.

0/0
27.3.2016 23:08

Z85b20y86n67ě41k 97H90l16á76s66n10ý 3694317795989

Ano, takové konsorcium chtějí skutečně vytvořit. To bude fungovat tak, že se oddělí od mateřských společností, aby ty nemusely platitit skutečné náklady. Princip bad bank. :-/

0/0
28.3.2016 7:56

P54e36t41r 91N48e26j11e73d51l81ý 3333353648500

Tak jistě spekulace v tisku o pravých motivacích společností jsou různé. Tady je ještě větší míra nejistoty informací než v případě odhadu nákladů a konspirační teoretici se mohou vyřádit:-). Nicméně každá partie má dvě strany. Německá vláda už někdy loni na podzim začala připravovat zákon, který společnostem zamezuje zbavovat se odpovědnosti za vyřazování JE vyčleněním z mateřské společnosti...

Zatím to (pravděpodobně) směřuje k závěru, že provozovatelé zaplatí odstavení elektráren a v případě nákladů na konečnou likvidaci jaderného odpadu by se měl částečně podílet stát.

Podle mě však vyhnutí se zodpovědnosti ani nebylo cílem těchto aktivit. Společnosti budou mít velmi rozdílná portfolia činností, jaderná část bude likvidovat JE a zřejmě pokračovat v soudních přích se státem ohledně žaloby na dodatečnou daň na jaderné palivo, konvenční bude udržovat uhlí a plyn a bude se dohadovat se státem např. ohledně kapacitních plateb pro plyn, zajištění výkonové rezervy apod., a samozřejmě společnosti zaměřené na OZE budou pilně rozvíjet OZE za peníze daňových poplatníků (viz příspěvek na OZE). Zřejmě vrcholoví představitelé koncernů nabyli dojmu, že by centrální řízení nepřineslo požadované výsledky...

0/0
28.3.2016 11:25

V60o29k73o76u19n 55V65l14a18d46i84m34i89r 8132728799218

Nic o tom nevite. Tecka.

0/0
28.3.2016 11:04

J63a44n 35V46e30s47e79l97ý 5554843452441

Jasně Francie už experimentovat nemusí, to dělali Němci, oni už spokojeně staví úspěšné technologie - FV a větrné elektrárny.

0/0
29.3.2016 18:27



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.